Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

A T&A Kft. a Mercedes-Benz legújabb Unimog szervize Magyarországon! Tovább »

Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

Unimog - a jövő itt kezdődik! Tovább »

 

Tag Archives: Unimog

További fejlesztések

Ám a fejlesztések ellenére mezőgazdaságban még mindig ritkán használtak Unimogokat. Ezen problémára készült el 1972-ben a MB-Track vontató. Gyártása 1991-ben fejeződött be.

Az újabb sorozat 1974-ben jelent meg, mely sokoldalú munkagépkínálatával, és szögletes fülkéjével merőben új vonulatot jelentett.
A típus jelölése is megváltozott: U1000, az U 1300/L, az U 1500 és a 168 lóerős U 1700/L.
a lekerekített fülkével készülő modellek közé tartozott az U 600/L, az U 800/L, az U 900 és az U 1100/L .
Az „L” a hosszú tengelytávval rendelkező modelleket jelölte.

1974_u120

Az Unimogról bővebben ITT olvashat!

 

Unimog: az 1950-es évek

Az egyre növekvő kereslet azonban túlnőtt a Boehringer kapacitásán, így 1950 őszén a Daimler-Benz átvette az egész projektet, az Unimog pedig Gaggenauba költözött, amely azóta is a márka otthona. A kompakt, mindössze három és fél méter hosszú, 25 lóerős jármű ekkor még a Boehringer emblémájával készült, a Mercedes-csillag 1953-ig nem került fel a hűtőrácsra. Addigra derült fény arra is, hogy a kezdeti típus önmagában nem elég valamennyi igény kielégítésére, így a vászontetős kivitel mellett bemutatkozott a zártfülkés változat is, amelynek fülkéjét a később lakóautóival ismertté vált Westfalia gyártotta.

Az 1950-es évek közepétől gyorsan bővült az Unimog típuspalettája. 1956-ban mutatkozott be a katonai alkalmazásra szánt, Unimog S (404-es sorozat), amely negyed évszázadon át a német hadsereg kedvelt járműve volt. Az állami megrendelések a gyár legsikeresebb típusává emelték. Az első Unimoghoz képest az S tengelytávja több mint egy méterrel, előbb 2700, majd 2900 milliméterre nőtt, mozgatásáról pedig hathengeres, 82 vagy 110 lóerős benzinmotorok gondoskodtak.

unimog-s404-01

unimog-s404-02

 

 

 

 

 

 

 

Téli adapterek

Az Unimog járműveknek sokféle felhasználási lehetőségei vannak. Ezeket megkülömböztethetjük asszerint is, hogy milyen évszakban -télen vagy nyáron tudjuk-e használni.

Ebben a cikkben a téli munkavégzésről, tehát a téli adapterekről lesz szó.

unimog_hotolas_sikossagmentesites

Az Unimog és az apríték doboz

Az Unimog egy igen érdekes és hasznos felépítménye az aprítékdoboz, mely a plató leszerelésével válik felhelyezhetővé az Unimogra.

unimog_alap_02

Nyári adapterek

Az Unimog járműveknek sokféle felhasználási lehetőségei vannak. Közel négyszáz féle adaptert gyártottak hozzá, melyet felsorolni és részletezni lehetetlen.

Ezeket megkülönböztethetjük aszerint is, hogy milyen évszakban -télen vagy nyáron tudjuk-e használni.

Ebben a cikkben a nyári munkavégzésről, a nyári adapterekről lesz szó, természetesen a teljesség igénye nélkül.

Milyen nyári adapterek vannak? A paletta nem csak színes, de hasznos is:

Az Unimog járművek jól használhatók kaszálási, bozótvágási feladatokra. Akár az általános fűkaszálás, akár nagyobb területek kaszálása, vagy sövényvágása a cél, a leghatékonyabb megoldást a z Unimog nyári adapterei jelenthetik!

unimog_fukasza_2

unimog_fukasza_1

 

 

 

 

 

Unimog: a kezdet

Az Unimog egy mozaikszó, a német “UNI versal-mo tor-G erät”, rövidítése, melyben a Gerät szó jelentése gép vagy eszköz.

Magyarul úgy fordíthatnánk, hogy Univerzális-motoros-egység.

unimog002A második világháború végén,  1945-ben készültek el az első Unimog vázlatok, melyet Albert Friedrich, a Daimler-Benz repülőgépmotorjainak korábbi tervezője alkotott meg.