Tag Archives: Unimog
További fejlesztések
Ám a fejlesztések ellenére mezőgazdaságban még mindig ritkán használtak Unimogokat. Ezen problémára készült el 1972-ben a MB-Track vontató. Gyártása 1991-ben fejeződött be.
Az újabb sorozat 1974-ben jelent meg, mely sokoldalú munkagépkínálatával, és szögletes fülkéjével merőben új vonulatot jelentett.
A típus jelölése is megváltozott: U1000, az U 1300/L, az U 1500 és a 168 lóerős U 1700/L.
a lekerekített fülkével készülő modellek közé tartozott az U 600/L, az U 800/L, az U 900 és az U 1100/L .
Az „L” a hosszú tengelytávval rendelkező modelleket jelölte.
Az Unimogról bővebben ITT olvashat!
Unimog: az 1950-es évek
Az egyre növekvő kereslet azonban túlnőtt a Boehringer kapacitásán, így 1950 őszén a Daimler-Benz átvette az egész projektet, az Unimog pedig Gaggenauba költözött, amely azóta is a márka otthona. A kompakt, mindössze három és fél méter hosszú, 25 lóerős jármű ekkor még a Boehringer emblémájával készült, a Mercedes-csillag 1953-ig nem került fel a hűtőrácsra. Addigra derült fény arra is, hogy a kezdeti típus önmagában nem elég valamennyi igény kielégítésére, így a vászontetős kivitel mellett bemutatkozott a zártfülkés változat is, amelynek fülkéjét a később lakóautóival ismertté vált Westfalia gyártotta.
Az 1950-es évek közepétől gyorsan bővült az Unimog típuspalettája. 1956-ban mutatkozott be a katonai alkalmazásra szánt, Unimog S (404-es sorozat), amely negyed évszázadon át a német hadsereg kedvelt járműve volt. Az állami megrendelések a gyár legsikeresebb típusává emelték. Az első Unimoghoz képest az S tengelytávja több mint egy méterrel, előbb 2700, majd 2900 milliméterre nőtt, mozgatásáról pedig hathengeres, 82 vagy 110 lóerős benzinmotorok gondoskodtak.
Téli adapterek
Az Unimog járműveknek sokféle felhasználási lehetőségei vannak. Ezeket megkülömböztethetjük asszerint is, hogy milyen évszakban -télen vagy nyáron tudjuk-e használni.
Ebben a cikkben a téli munkavégzésről, tehát a téli adapterekről lesz szó.
Az Unimog és az apríték doboz
Az Unimog egy igen érdekes és hasznos felépítménye az aprítékdoboz, mely a plató leszerelésével válik felhelyezhetővé az Unimogra.
Nyári adapterek
Az Unimog járműveknek sokféle felhasználási lehetőségei vannak. Közel négyszáz féle adaptert gyártottak hozzá, melyet felsorolni és részletezni lehetetlen.
Ezeket megkülönböztethetjük aszerint is, hogy milyen évszakban -télen vagy nyáron tudjuk-e használni.
Ebben a cikkben a nyári munkavégzésről, a nyári adapterekről lesz szó, természetesen a teljesség igénye nélkül.
Milyen nyári adapterek vannak? A paletta nem csak színes, de hasznos is:
Az Unimog járművek jól használhatók kaszálási, bozótvágási feladatokra. Akár az általános fűkaszálás, akár nagyobb területek kaszálása, vagy sövényvágása a cél, a leghatékonyabb megoldást a z Unimog nyári adapterei jelenthetik!
Unimog: a kezdet
Az Unimog egy mozaikszó, a német “UNI versal-mo tor-G erät”, rövidítése, melyben a Gerät szó jelentése gép vagy eszköz.
Magyarul úgy fordíthatnánk, hogy Univerzális-motoros-egység.
A második világháború végén, 1945-ben készültek el az első Unimog vázlatok, melyet Albert Friedrich, a Daimler-Benz repülőgépmotorjainak korábbi tervezője alkotott meg.