Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

A T&A Kft. a Mercedes-Benz legújabb Unimog szervize Magyarországon! Tovább »

Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

Unimog - a jövő itt kezdődik! Tovább »

 

Tag Archives: szerviz

Vammas RG 14 – műszaki jellemzők

Alább a Vammas RG 14 típusú munkagép paramétereiről olvashatsz:

 

 (nagyításért kattints a képre)

 

 

Tömeg

Alapgép extra felszerelések nélkül    14.000 kg

Hátsó tengelysúly, alapgép                9.300 kg

Elülső tengelysúly, alapgép               4.700 kg

 

Méretek

Fordulási sugár a kerék külső élén     10.000 mm

 

Motor

Valmet 611 CS, hathengeres , Dízel

Teljesítmény 106 kW/40 r/s, (144 LE/2400 r/min) DIN

Legnagyobb forgónyomaték 520 Nm/27 r/s, (52 kpm/1700 r/min) DIN

 

Váltó

Clark power shift váltó. Nyomatékváltó lock-up kuplunggal

Sebességek különböző sebességállásokban előre-hátra:

 

sebességzóna I II III IV V VI
Lassú 4 9 16
Gyors 12 26 43

 

Fék

Hidraulikus légsűrítős dobfék minden meghajtókeréken

Kézifék: sűrített levegővel nyíló tárcsafék a váltó tengelyén

 

Kiegészítés

Üzemanyagtartály 215 l

 

Első tengely

Ingatípusú, 13 °-os szögben billen mindkét irányba

Az első kerekek 25°-os szögben billennek mindkét irányba.

 

Hidraulika

Kettős fogaskerekű pumpa. Nyomás kb. 8 MPa (80 kp/cm2)

 

Vezérlés

Saját hidraulikus pumpával működő hidrosztatikus vezérlés

 

Gumiabroncsok

Gyárilag 13.00 x 24/12 ply

Sűrített levegő nyerhető a gumiabroncs felfújásához ill. sűrített levegővel működő csavarkulcshoz

 

Alváz

Acéllemezekből és acélprifilokból hegesztett szerkezet

 

Pengelemez

Laminált acéllemez.

Hossz x magasság x vastagság:  3620 x 660 x 20 mm

 

Penge

Az alapfelszerelésként a gépen lévő penge hossza 3650 mm, lyukelosztás: 290 mm

 

Tolólap

Védőberendezés akadályozza meg, hogy a penge sziklának vagy útburkolatnak ütközve sérüljön.

A vonóhorog lengéscsillapítóval felszerelt, amely kiold, ha a penge akadályba ütközik

 

A pengelemez mozgása

Oldalra a kerekeken kivülre talajszinten 2850 mm-re tolható el

A legnagyobb dőlésszög vízszintes helyzetből felfelé 65 °

A legnagyobb dőlésszög vízszintes helyzetből lefelé 18 °

Felemelhető a talajszint felett a tengely alatt 320 mm-re

A penge vágószöge hidraulikusan szabályozható 35° … 100°

 

Kabin

Zajszint kb. 80 dB (A).

A fűtőberendezésben a levegőmennyiséget fokozatok nélkül lehet szabályozni, légszűrővel felszerelt

Pantográf típusú ablaktörlő az első szélvédőn, a hátsón normál

Az első és hátsó ablakokon ablakmosóberendezés

 

Elektromos rendszer

Feszültség 24 V

Váltóáramtöltő 870 W

Indítómotor 4,5 kW

 

 

 

Téli adapterek

Az Unimog járműveknek sokféle felhasználási lehetőségei vannak. Ezeket megkülömböztethetjük asszerint is, hogy milyen évszakban -télen vagy nyáron tudjuk-e használni.

Ebben a cikkben a téli munkavégzésről, tehát a téli adapterekről lesz szó.

unimog_hotolas_sikossagmentesites

Az Unimog és az apríték doboz

Az Unimog egy igen érdekes és hasznos felépítménye az aprítékdoboz, mely a plató leszerelésével válik felhelyezhetővé az Unimogra.

unimog_alap_02

Sószórók nyári karbantartása

Miért fontos a sószórók nyári karbantartása?

 soszoro_2

Sokan feltették már ezt a kérdést, jellemzően azok, akik télen a síkosság-mentesítési  szezon kezdetekor kapnak észbe és akkor kezdik el szereltetni gépeiket. Persze ilyenkor idő hiányában már nincs lehetőség a precíz munkára, mivel „tegnapra kéne főnök” szállóigével érkezik a nyáron a gépben maradt sótól összerothadt szóró adapter. Így csak fél megoldásokkal, tűzoltásokkal lehet életre kelteni az eszközt és működése bizonytalan, élettartama töredéke lesz a gyár által szavatoltnak.

soszoro_3

Ennél van egy négy lépésből álló, sokkal jobb és kifizetődőbb megoldás!

  1. A téli szezon végén a sószóró felépítmény teljes felületét, beleértve minden rejtett zugot is alaposan át kell mosni magasnyomású mosóval, hogy garantáltan megtisztítsuk a roncsoló korrózió legfőbb okától a sótol.
  2. A tisztítást követően a felületi hibákat fel kell tárni és a hibák mértékének, jellegének megfelelően kell gondoskodni a felületkezelés, illetve a felépítmény szerkezetének jellemzően lakatosmunkával történő javításáról.
  3. A forgó és mozgó egységeket szét kell bontani, alaposan meg kel tisztítani és zsírzás után szakszerűen össze kell szerelni. Természetesen ha a bontás során olyan mértékű károsodás, elhasználódás kerül elő, amely a berendezés működése szempontjából veszélyt jelent, szükséges azt cserélni, javítani.
  4. A teljesen összeszerelt adapter minden kötőelemét és illesztését ellenőrizni és utánhúzni szükséges.

Amennyiben ezeket a lépéseket a téli szezon végén megtesszük gépünk érdekében, egy megbízhatóan működő, hosszú élettartamú sószóró adapterrel tudunk nekivágni a síkosság-mentesítésnek, amellyel nem csak magunk számára kímélünk meg bosszúságot, de a megrendelőink felé is a megbízhatóságot sugározzuk.

Persze az is hozománya lehet a gondosan karbantartott adapternek, hogy kapacitásnövekedésünk miatt több munkát tudunk vállalni, ezáltal bevétel-növekedés keletkezik.

soszoro_1

 

 

 

 

 

 

Nyári adapterek

Az Unimog járműveknek sokféle felhasználási lehetőségei vannak. Közel négyszáz féle adaptert gyártottak hozzá, melyet felsorolni és részletezni lehetetlen.

Ezeket megkülönböztethetjük aszerint is, hogy milyen évszakban -télen vagy nyáron tudjuk-e használni.

Ebben a cikkben a nyári munkavégzésről, a nyári adapterekről lesz szó, természetesen a teljesség igénye nélkül.

Milyen nyári adapterek vannak? A paletta nem csak színes, de hasznos is:

Az Unimog járművek jól használhatók kaszálási, bozótvágási feladatokra. Akár az általános fűkaszálás, akár nagyobb területek kaszálása, vagy sövényvágása a cél, a leghatékonyabb megoldást a z Unimog nyári adapterei jelenthetik!

unimog_fukasza_2

unimog_fukasza_1

 

 

 

 

 

Vammas RG 14 – pár hasznos adat

Talán az is hasznos információval szolgálhat sokak számára, ha a Vammas RG 14 típusú munkagépről néhány fontos, talán máshol nem szereplő információt itt közzéteszünk:

 

no images were found

Munkagépek javítása

Fő tevékenységi körünk a gépek, földmunkagépek, speciális munkagépek valamint gépjárművek teljes körű javítása, felújítása, szervizelése illetve hatósági műszaki vizsga elé állítása, igény esetén okmányirodai ügyintézéssel.

 

A 2143 Kistarcsa, Nagytarcsai út 6 sz. alatt modern, jól felszerelt javító műhelyet üzemeltetünk.

telephely01

 

 

A szakszerű munkavégzéshez szükséges megbízható szakmai hátteret mérnöki- műszaki vezetésünk, nagy gyakorlattal rendelkező szakembereink biztosítják. Csapatunk tagjai szerelő, lakatos, esztergályos, villamossági szerelő, autószerelő mester és fényező végzettségű szakemberek.

 

Tudjuk, hogy Partnereink mindenben a legjobbat igénylik, ezért a legmodernebb technológiák mellett a legkiválóbb anyagokkal dolgozunk.  A beszállítók többek között olyan világcégek mint az OMV, Volvo, Kuhn, vagy a Liebherr.

Ezeknek -az akár több éve is- kialakított kapcsolatainknak köszönhetően az alkatrészek, a speciális, vagy egyedi alkatrészek beszerzése, minőségi megfelelőssége  biztosított.

 

Műhelyünkben illetve a megrendelőink telephelyén –típustól függetlenül- az alábbi munkagépek és azok esetleges adapterei, szerelékei javítását végezzük:

 

– kompaktorok

– gréderek

– homlokrakodók

– forgó-kotrók

– darálók, rosták

 

 muhely01

 

 

 

muhely02Úgy érezzük, munkatársaink megalapozott szakmai tudásával megfelelünk az új kihívásoknak. Így ügyfeleink részére  mindig szakmailag kompetens segítséget tudunk nyújtani.

 

 

 

 

 

 

Tevékenységünk során alapvető célunk, hogy a beruházásokhoz, javításokhoz kiemelkedő színvonalú, pontos munkavégzéssel járuljunk hozzá.