Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

A T&A Kft. a Mercedes-Benz legújabb Unimog szervize Magyarországon! Tovább »

Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

Unimog - a jövő itt kezdődik! Tovább »

 

Unimog történelem

Típusnevének kialakulása az univerzális motoros szerkezet -Universal-Motorgerät- szóra vezethető vissza, s ebből született meg a rövidített név.

2011. június elején ünnepelte a Mercedes-Benz az Unimog házon belüli gyártásának 60. jubileumi évfordulóját. Eredetileg olyan traktornak szánták, amely plusz feladatokkal is megbirkózik. A hadi fejlesztések során, még az 1940-es évek elején kezdődtek el egy összkerékhajtású, kiváló terepjáró képességű katonai jármű munkálatai.

unimog-calendar

Az Unimog valóban sokoldalúnak született: arra szánták, hogy egyforma méretű kerekeivel a traktoroknál gyorsabban mozogjon közúton, ugyanakkor lehessen vele a földeken is dolgozni, szántani, betakarítani.

 

 

 

A Friedrich-féle prototípus 1946-ra állt össze, erőforrásáról ideiglenesen a Mercedes-Benz 170V személyautó 1,7 literes benzinmotorja gondoskodott, és 1947-ben a bemutatásakor – Frankfurtban, a mezőgazdasági vásáron – hatalmas sikert aratott: 150 megrendelést adtak le rá. Felmerült viszont egy aggodalomra okot adó probléma. A Mercedes-Benz ekkoriban nem rendelkezett elegendő gyártókapacitással, így 1948-től bérmunkában, a göppingeni Boehringer üzemben indult a végül 25 lóerős dízelmotorral szerelt jármű sorozattermelése (ezt a 170D típusból vették át), és három éven keresztül, a híres háromágú csillag helyett bikafejjel díszítették a Boehringer-Unimog gépeket.

1955-ben jelent meg az U404, a mai napig legnagyobb darabszámban gyártott típus, amely Unimog-S néven lett közismert.

Az első önálló, már Gaggenauban gyártott Unimog, a 401-es csak 1951. június 3-án hagyta el a gyártószalagot. 402-esként hosszabb tengelytávval is kihozták, és 1953-ban rendszeresítették a teljesen zárt, időjárásálló fülkét.

Az Unimog sikere határtalannak bizonyult, még a magukra oly büszke franciák is rendeltek belőle katonai célokra, mert a jármű terepjáró képessége, és használhatóságának széles spektruma felülmúlt szinte minden józan elképzelést. Tíz évvel a második világháború után lazult a kettészakadt Németországgal szembeni nemzetközi szigor, a nyugati államot (BRD) felvették a NATO tagjai közé, innentől hivatalosan is besorozható lett az Unimog, és nem igazán akadt olyan feladat, amire ne lehetett volna alkalmazni a kicsi 411-es, és az 1955-től bevezetésre került nagyobb és korszerűbb 404-es típusokat – utóbbi közismertebb elnevezése az Unimog-S, már 82 lóerős motorral.

unimog-funyiro-adapter  Jelenleg Wörthben, a Mercedes-Benz hipermodern üzemében gördülnek le a     futószalagról, amely Európa legnagyobb haszonjármű gyárának számít.

 

Az expedíciós igények kielégítésétől kezdve a komplex útkarbantartó munkákon át a mentési, katasztrófa elhárítási, vagy éppen katonai feladatokig szó szerint bármire felkészíthetők a járművek.