Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

A T&A Kft. a Mercedes-Benz legújabb Unimog szervize Magyarországon! Tovább »

Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

Unimog - a jövő itt kezdődik! Tovább »

 

Tag Archives: munkagép

További fejlesztések

Ám a fejlesztések ellenére mezőgazdaságban még mindig ritkán használtak Unimogokat. Ezen problémára készült el 1972-ben a MB-Track vontató. Gyártása 1991-ben fejeződött be.

Az újabb sorozat 1974-ben jelent meg, mely sokoldalú munkagépkínálatával, és szögletes fülkéjével merőben új vonulatot jelentett.
A típus jelölése is megváltozott: U1000, az U 1300/L, az U 1500 és a 168 lóerős U 1700/L.
a lekerekített fülkével készülő modellek közé tartozott az U 600/L, az U 800/L, az U 900 és az U 1100/L .
Az „L” a hosszú tengelytávval rendelkező modelleket jelölte.

1974_u120

Az Unimogról bővebben ITT olvashat!

 

Hidrosztatikus szivattyúk és hidromotorok 1

 

 

A hidrosztatikus szivattyúk és hidromotorok hidrosztatikus energiaátalakítók.

 

Minden hidrosztatikus energiaátalakító közös tulajdonsága, hogy a mechanikai munkát folyadékáram nyomásává alakítja át, illetve fordítva.

 

Ennek az átalakulásnak az elérésére, a szerkezeti kialakítás oldaláról nézve, többféle lehetőség is van.

 

Térfogatközrezárás (általában)

 Fogaskerekes energiaátalakító

 

Radiáldugattyús energiaátalakító

 

Csúszólapátos energiaátalakító

 

 

 

Ferdetengelyes axiáldugattyús energiaátalakító

 Ferdetárcsás axiáldugattyús energiaátalakító

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mivel ezek a gépek továbbnyomják, azaz kiszorítják a folyadékot, térfogatkiszorítás elvén működő energiaátalakítóknak nevezzük őket.

 

Ezeket az energiaátalakítókat 5 alaptípusra osztjuk fel:

 

1. Fogaskerekes szivattyú / Fogaskerekes motor

2. Csúszólapátos szivattyú / Csúszólapátos motor

3. Radiáldugattyús szivattyú / Radiáldugattyús motor

4. Axiáldugattyús szivattyú / Axiáldugattyús motor

5. Csavarorsós szivattyú

 

A hidrosztatikus teljesítményátvitel előnye más átviteli módokkal szemben egyebek között az aránylag nagy teljesítménysűrűségben rejlik. A teljesítménysűrűségben itt egyet jelent az üzemi nyomással.

 

 

Felhasznált szakirodalom: Mannesmann Rexroth, „Mit kell tudni a hidraulikáról”

 

Hidraulika az önjáró gépeknél

 

Napjainkban már nem is találunk olyan gyárakat, üzemeket, vagy hengersorokat, melyek ne lennének valamilyen hidraulikus felszereléssel ellátva.

Ma már el sem tudjuk képzelni emellett az óriási termelési volumen mellett, hogy ilyen, egyszerűen egy gombnyomásra reagáló hidraulikus szerkezetek nélkül mit is kezdenénk.

Cégünk szakterületéből adódóan nem fogunk külön kitérni arra, hogy egyes iparágak hogyan, mi módon hasznosítják a hidraulikát.

Jelen cikkünk természetesen az önjáró gépek hidraulikus szerkezeteiről szól.

 

Az önjáró gépek esetében igen fontos, hogy a hajtóerő forrását és a teljesítmény-leadást mindig a lehető legrövidebb, és a lehető legkisebb veszteséggel járó úton kell összekötni egymással.

A legkorszerűbb építőipari gépek esetében a hidraulikus energiaátvitel a legegyszerűbben oldja meg ezt a régi problémát. Mivel különösen mozgékony és sokoldalú gépekről van szó, így ezt a mechanikus problémát csak a folyékony energiaátvitel tetszés szerinti vezethetősége, és a mozgó részek számára rugalmas vezetékek segítségével lehet megoldani.

no images were found

 

A közvetlen teljesítmény-leadást legjobban a kotrógépek szemléltetik. Ezeknek a gépeknek a robotszerű mozgása az egyén manuális erejének hidraulikus megsokszorozását jelentik.

Az építőipari gépek esetében a hidrosztatikus hajtóműveknél a hidraulika teljes mértékben érvényesíti nagy előnyét: a menetsebességnek és a vonóerőnek a fokozat nélküli és tág határok közötti változtathatóságát.

 

A gépek ezen területein fennálló sokfélesége és ezzel a hidraulika alkalmazási lehetőségeinek sokfélesége szinte kimeríthetetlen.

 

Felhasznált szakirodalom: Mannaesmann Rexroth, “Mit kell tudni a hidraulikáról”

 

Vammas RG 14 – műszaki jellemzők

Alább a Vammas RG 14 típusú munkagép paramétereiről olvashatsz:

 

 (nagyításért kattints a képre)

 

 

Tömeg

Alapgép extra felszerelések nélkül    14.000 kg

Hátsó tengelysúly, alapgép                9.300 kg

Elülső tengelysúly, alapgép               4.700 kg

 

Méretek

Fordulási sugár a kerék külső élén     10.000 mm

 

Motor

Valmet 611 CS, hathengeres , Dízel

Teljesítmény 106 kW/40 r/s, (144 LE/2400 r/min) DIN

Legnagyobb forgónyomaték 520 Nm/27 r/s, (52 kpm/1700 r/min) DIN

 

Váltó

Clark power shift váltó. Nyomatékváltó lock-up kuplunggal

Sebességek különböző sebességállásokban előre-hátra:

 

sebességzóna I II III IV V VI
Lassú 4 9 16
Gyors 12 26 43

 

Fék

Hidraulikus légsűrítős dobfék minden meghajtókeréken

Kézifék: sűrített levegővel nyíló tárcsafék a váltó tengelyén

 

Kiegészítés

Üzemanyagtartály 215 l

 

Első tengely

Ingatípusú, 13 °-os szögben billen mindkét irányba

Az első kerekek 25°-os szögben billennek mindkét irányba.

 

Hidraulika

Kettős fogaskerekű pumpa. Nyomás kb. 8 MPa (80 kp/cm2)

 

Vezérlés

Saját hidraulikus pumpával működő hidrosztatikus vezérlés

 

Gumiabroncsok

Gyárilag 13.00 x 24/12 ply

Sűrített levegő nyerhető a gumiabroncs felfújásához ill. sűrített levegővel működő csavarkulcshoz

 

Alváz

Acéllemezekből és acélprifilokból hegesztett szerkezet

 

Pengelemez

Laminált acéllemez.

Hossz x magasság x vastagság:  3620 x 660 x 20 mm

 

Penge

Az alapfelszerelésként a gépen lévő penge hossza 3650 mm, lyukelosztás: 290 mm

 

Tolólap

Védőberendezés akadályozza meg, hogy a penge sziklának vagy útburkolatnak ütközve sérüljön.

A vonóhorog lengéscsillapítóval felszerelt, amely kiold, ha a penge akadályba ütközik

 

A pengelemez mozgása

Oldalra a kerekeken kivülre talajszinten 2850 mm-re tolható el

A legnagyobb dőlésszög vízszintes helyzetből felfelé 65 °

A legnagyobb dőlésszög vízszintes helyzetből lefelé 18 °

Felemelhető a talajszint felett a tengely alatt 320 mm-re

A penge vágószöge hidraulikusan szabályozható 35° … 100°

 

Kabin

Zajszint kb. 80 dB (A).

A fűtőberendezésben a levegőmennyiséget fokozatok nélkül lehet szabályozni, légszűrővel felszerelt

Pantográf típusú ablaktörlő az első szélvédőn, a hátsón normál

Az első és hátsó ablakokon ablakmosóberendezés

 

Elektromos rendszer

Feszültség 24 V

Váltóáramtöltő 870 W

Indítómotor 4,5 kW

 

 

 

Téli adapterek

Az Unimog járműveknek sokféle felhasználási lehetőségei vannak. Ezeket megkülömböztethetjük asszerint is, hogy milyen évszakban -télen vagy nyáron tudjuk-e használni.

Ebben a cikkben a téli munkavégzésről, tehát a téli adapterekről lesz szó.

unimog_hotolas_sikossagmentesites

Az Unimog és az apríték doboz

Az Unimog egy igen érdekes és hasznos felépítménye az aprítékdoboz, mely a plató leszerelésével válik felhelyezhetővé az Unimogra.

unimog_alap_02

Sószórók nyári karbantartása

Miért fontos a sószórók nyári karbantartása?

 soszoro_2

Sokan feltették már ezt a kérdést, jellemzően azok, akik télen a síkosság-mentesítési  szezon kezdetekor kapnak észbe és akkor kezdik el szereltetni gépeiket. Persze ilyenkor idő hiányában már nincs lehetőség a precíz munkára, mivel „tegnapra kéne főnök” szállóigével érkezik a nyáron a gépben maradt sótól összerothadt szóró adapter. Így csak fél megoldásokkal, tűzoltásokkal lehet életre kelteni az eszközt és működése bizonytalan, élettartama töredéke lesz a gyár által szavatoltnak.

soszoro_3

Ennél van egy négy lépésből álló, sokkal jobb és kifizetődőbb megoldás!

  1. A téli szezon végén a sószóró felépítmény teljes felületét, beleértve minden rejtett zugot is alaposan át kell mosni magasnyomású mosóval, hogy garantáltan megtisztítsuk a roncsoló korrózió legfőbb okától a sótol.
  2. A tisztítást követően a felületi hibákat fel kell tárni és a hibák mértékének, jellegének megfelelően kell gondoskodni a felületkezelés, illetve a felépítmény szerkezetének jellemzően lakatosmunkával történő javításáról.
  3. A forgó és mozgó egységeket szét kell bontani, alaposan meg kel tisztítani és zsírzás után szakszerűen össze kell szerelni. Természetesen ha a bontás során olyan mértékű károsodás, elhasználódás kerül elő, amely a berendezés működése szempontjából veszélyt jelent, szükséges azt cserélni, javítani.
  4. A teljesen összeszerelt adapter minden kötőelemét és illesztését ellenőrizni és utánhúzni szükséges.

Amennyiben ezeket a lépéseket a téli szezon végén megtesszük gépünk érdekében, egy megbízhatóan működő, hosszú élettartamú sószóró adapterrel tudunk nekivágni a síkosság-mentesítésnek, amellyel nem csak magunk számára kímélünk meg bosszúságot, de a megrendelőink felé is a megbízhatóságot sugározzuk.

Persze az is hozománya lehet a gondosan karbantartott adapternek, hogy kapacitásnövekedésünk miatt több munkát tudunk vállalni, ezáltal bevétel-növekedés keletkezik.

soszoro_1

 

 

 

 

 

 

Nyári adapterek

Az Unimog járműveknek sokféle felhasználási lehetőségei vannak. Közel négyszáz féle adaptert gyártottak hozzá, melyet felsorolni és részletezni lehetetlen.

Ezeket megkülönböztethetjük aszerint is, hogy milyen évszakban -télen vagy nyáron tudjuk-e használni.

Ebben a cikkben a nyári munkavégzésről, a nyári adapterekről lesz szó, természetesen a teljesség igénye nélkül.

Milyen nyári adapterek vannak? A paletta nem csak színes, de hasznos is:

Az Unimog járművek jól használhatók kaszálási, bozótvágási feladatokra. Akár az általános fűkaszálás, akár nagyobb területek kaszálása, vagy sövényvágása a cél, a leghatékonyabb megoldást a z Unimog nyári adapterei jelenthetik!

unimog_fukasza_2

unimog_fukasza_1

 

 

 

 

 

Unimog: a kezdet

Az Unimog egy mozaikszó, a német “UNI versal-mo tor-G erät”, rövidítése, melyben a Gerät szó jelentése gép vagy eszköz.

Magyarul úgy fordíthatnánk, hogy Univerzális-motoros-egység.

unimog002A második világháború végén,  1945-ben készültek el az első Unimog vázlatok, melyet Albert Friedrich, a Daimler-Benz repülőgépmotorjainak korábbi tervezője alkotott meg.

 

 

 

Vammas RG 14 – pár hasznos adat

Talán az is hasznos információval szolgálhat sokak számára, ha a Vammas RG 14 típusú munkagépről néhány fontos, talán máshol nem szereplő információt itt közzéteszünk:

 

no images were found