Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

A T&A Kft. a Mercedes-Benz legújabb Unimog szervize Magyarországon! Tovább »

Felhatalmazott Mercedes-Benz Unimog szerviz

Unimog - a jövő itt kezdődik! Tovább »

 

Unimog: a kezdet

Az Unimog egy mozaikszó, a német “UNI versal-mo tor-G erät”, rövidítése, melyben a Gerät szó jelentése gép vagy eszköz.

Magyarul úgy fordíthatnánk, hogy Univerzális-motoros-egység.

unimog002A második világháború végén,  1945-ben készültek el az első Unimog vázlatok, melyet Albert Friedrich, a Daimler-Benz repülőgépmotorjainak korábbi tervezője alkotott meg.

 

 

 

unimog001Kifejezetten a mezőgazdaság számára tervezte, álló motorral. Jellemzőjük volt a négy azonos méretű kerék, és az összkerékhajtás, sebességük 50 km/h volt. Elöl már volt TLT, hátul vonóhoroggal, középen pedig raktérrel rendelkezett.

Ez a koncepció meghatározta a jövőben is hagyományos Unimog traktorokat.

 

Az első tesztjárművet 1946 végén készítették.  Négysebességes váltóval rendelkezett, benzinmotorral, és a későbbi sorozatgyártású modellre nagyon hasonlító lejtős orral. Ezekben az időkben kapta a nevét is: Univerzáslis-motoros-egység, Unimog.

 unimog_prototipus_1946_0

A fejlesztések során hamar kiderült, hogy a rajzok nagyon hatékony designnal készültek: erről tanúskodnak az első és hátsó tengelyek, a sebességváltók, az összkerékmeghajtás. A tervezők gyakorlati gondolkodását dicsérte a  nyomtáv: 1270 milliméter, amely pontosan két sor burgonyának felelt meg. Számos funkciói tették az új járművet egyedivé, többek között a más mezőgazdasági gépekhez képesti viszonylag nagy sebesség,  a sok szerelt tengely, a négykerék-meghajtás, a differenciálzár, és hogy az első és hátsó váz hasonló a teherautókhoz és személygépkocsikhoz. Ezek mellet további különlegessége volt az eszközök sokoldalú felszerelési lehetőségei, egy középső, oldalt és hátul.

A 1947-től már dízelmotorral üzemeltek a járművek, melyeknek sorozatgyártása 1948-ban, augusztusban kezdődött, a Boehringer vállalat gyárában, Göppingenben.

unimog_1947

Az első négy prototípus Schwäbisch Gmünd-ben készült, míg az U5 (jelenleg a Hohenheim-i Mezőgazdasági Múzeumban látható) és az U6 típusokat (most Gaggenau-ban az Unimog múzeumban van kiállítva) Göppingenben szerelték össze.

A 70200-as sorozatból összesen 600 jármű készült. A márka védjegye, logója is végleges formát öltött: egy stilizált ökör fejét szarvakkal, díszített formájában egy “U” betűbe helyezték. Egyéb fontos jellemzői még a “Boehringer Unimog”-nak például a hat-lyukú felnik, a szegecsek, a rövid vonórúd, a hengeres külső hub, a lekerekített váz.

Kezdeti nehézségek természetesen akadtak, a mezőgazdasági gépek gyártói, és a gumiabroncs gyártók is nehézkesen és lassan vették fel az új Unimogokat a kínálatukba.

Majd a kereslet röpke két év alatt megnövekedett, és emiatt az Unimog kinőtte a Boehringer gyárat. A Daimler-Benz, Gaggenauban, 1950-ben vette át az egész projektet, a fejlesztés, a tervezés és a gyártás teljes folyamatát.

mercedes-benz-unimog-25-hp

Érdekesség, hogy a Mercedes jól ismert jele, a Mercedes-csillag csak később, 1953-ban került fel a hűtőrácsra.

 

Ahogy nőtt a kereslet, úgy vált egyre nyilvánvalóbbá, hogy a kezdeti típus nem elég minden igény kielégítésére…

 

 

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.