








Ez a legtalálóbb jelmondat, amikor a Vammas típusú autógréder kerül szóba.
Hogy miért? Mert egy olyan munkagépről beszélhetünk, mely egy személyben többféle feladat ellátására is alkalmas.
Amikor a beköszönt a jó idő, és kitavaszodik, sok karbantartást végző vállalkozás, vagy önkormányzat ekkor kezdi meg az ilyenkor szokásos munkálatok, javítások, karbantartások végzését. Elengedhetetlen feladat a tél folyamán, az időjárás viszontagságainak kitett utak, közterek rekonstruálása. de ugyanilyen fontos a fejlesztés, az új utak építése is, melyeknél szintén jól hasznosítható a Vammas gréder, mégpedig azért, mert árokásó adapterrel kotrógépként is funkcionál.
A csuklós felfüggesztésű alváz, mely a Vammas RG-17 típusú gépnél található, az élesebb szögben történő fordulást és ezáltal a megnövekedett manőverezést teszi lehetővé. Ennek köszönhetően kisebb utcákban, mellékutakon is megbízhatóan, jól alkalmazható.
Szintén a tavaszi időjárással együtt jár az utak melletti füves területek karbantartása, kaszálása. A fűnyíró adapter segítségével igen nagy hatékonysággal végezhető el a fűkaszálás. A kinyúló kar által biztosított munkaterület mélysége 6 méter, a vágási szélesség 1,2 méter.
Ezek a feladatok tavasztól őszig minden önkormányzat, polgármesteri hivatal, komolyabb, nagyobb vállalkozás, vagy más állami gazdálkodás feladatai közé tartoznak, úgy mint a telente, a hideg időszakban elvégzendő feladatok.
Merthogy télen, a havas időszakokban szintén maximális kihasználtsággal működtethetjük gréderünket. Akár az utak hómentesítése, akár a fagyos éjszakákon kialakuló jégborda felszakítása a cél, a Vammas grédernek nem akadály. Ezekre szintén rendelkezik külön, extra adapterekkel. Egyedülálló sajátosságaként említhetjük még a “szuperlebegtető” üzemmódot, mely a hóeltolás során lényeges, és sokkal nagyobb biztonságot jelentő technika: a gép vezetőjének ugyanis nem kell külön figyelemmel lenni vezetés közben a tolólemezt. A munka, a hóeltolás zökkenőmentesen folyik, jelentősen meggyorsítja és hatékonyabbá teszi a munkát, és ezen kívül lecsökkenti a tolólemez felesleges kopását is.
Mind a Vammas grédert, mind az előbb említett “szuperlebegtető” technikát Finnországban fejlesztették ki.
A fentiekben röviden bemutatott géptípust 1994. óta forgalmazza Társaságunk. Közvetlen, kizárólagos forgalmazói kapcsolatban állunk a gyárral, ennek köszönhetően az alkatrész ellátás folyamatosan biztosított.
Referenciaként az alábbi partnereinket nevezhetjük meg:
Állami Közútkezelő KHT – Pest megyei Főmérnökségek:
Dabasi Üzemmérnökség 1 db
Monori Üzemmérnökség 1 db
Váci Üzemmérnökség 1 db
Tárnoki Üzemmérnökség 1 db
Ceglédi Üzemmérnökség 1 db
Szentendrei Üzemmérnökség 1 db
Bergyár Elek 4405. Nyíregyháza, 2 db
VÜSZI – Városüzemeltető és Szolgáltató KHT. 2100. Gödöllő 1 db
Bánhalmai Mélyépítő Rt. 5331. Kenderes 1 db
GEO-PINT 2000 Kft 1131 Budapest 1 db
Tetszet a honlapon található összeállítás és bemutató.
A fűnyiró adapter után érdeklődnék. Én a MÁV-nál dolgozom olyan területen ahol a fűnyirás, bokorírtás napi probléma.
Kérdésem elsősorban, hogy a képen látott vagy esetleg másfajta fűnyíró adapter KCR darura szerelhető-e.
Érdekelne az adapter beszerzési ára.
Köszönettel: Tóth József 30/7382993